Startup starterkit

Alle har brug for en Wingmand
- og specielt startups

Som startup er der 1000 ting at forholde sig til. Det gælder også i forhold til kommunikation og markedsføring. Wingmand sørger for, at du ikke bruger flere midler end det nødvendige på kommunikation og markedsføring, så du kan bruge tid og penge på at udvikle virksomheden, og fokusere på det vigtigste. 

StartUp-hack #1: Få din egen kommunikationschef

Start med en professionel fagperson til at styre din kommunikation og markedsføring under opstarten. Det kan afgøre din virksomheds fremtid. Uanset om du vælger Wingmand eller en anden til opgaven, så anbefaler vi, at du undgår specialiserede bureauer, da de ikke tænker helhed og strategisk.

 

Find en fagperson med overblik, strategisk mindset og evnen til at binde det hele sammen. Specialister kan komme ind efter behov, men en koordinerende fagperson er nøglen til en sammenhængende indsats.

 

Her er nogle de væsentligste grunde til vores anbefaling om at bruge en strategisk fagperson til at koordinere hele indsatsen:

Kommunikation er en vigtig opgave. Det er din kontakt og dialog med målgruppen og kunder via dine forskellige aktiviteter, og du er nødt til at tage dem seriøst. Hvis din virksomhed ikke leverer på samme niveau som konkurrenterne bliver du usynlig og kendskabet til virksomheden begrænset. Få hjælp til opgaven, og vælg en der kan tænke strategisk og har overblikket.

Mange startups vælger selv at lave kommunikationen. Nogle lykkes, de fleste gør ikke. Generelt risikerer man at bruge meget tid på noget, der ikke bliver godt, og kun gør din situation som startup endnu sværrer. Og det får betydning på resten af virksomheden. Brug tiden på udvikling af din virksomhed eller produkt, og få professionelle til at styrke din kommunikationsaktiviteter

Kommunikation handler ALTID om timing. Og timing er ikke nødvendigvis let. Men for at kunne time sin kommunikation rigtigt, er du nødt til at have fokus på opgaven. Hvornår skal man begynde at annoncere? Hvornår i processen skal pressen have et pitch på din case? Og hvis du ikke kan se historierne, hvordan skal du så kunne finde timingen? Hvornår er det bedst at begynde sine aktiviteter på sociale medier? Og hvordan timer jeg opslagene bedst? Det er nogle få af mange vigtige spørgsmål, som handler om timing, og tidspunktet er helt afgørende for, at du får succes med din indsats.

Mange startups vælger selv at lave kommunikationen. Nogle lykkes, de fleste gør ikke. Generelt risikerer man at bruge meget tid på noget, der ikke bliver godt, og kun gør din situation som startup endnu sværrer. Og det får betydning på resten af virksomheden. Fortællingen skal være med fra start. Brug tiden på udvikling af din virksomhed eller produkt, og få professionelle til at styrke din kommunikationsaktiviteter

Når vi arbejder med målgrupper og content er det hele tiden en ny værdifuld læring. Den indsigt i målgruppen bruger vi til at blive klogere og optimere indsatsen. Det gælder måde hjemmeside, sociale medier, annoncering og anden data. Der ligger rigtig meget værdi her.

Med wingmand får du mere end løst nogle opgaver. Du får en nemlig en sparringpartner på hele din rejse, og det giver dig nogle andre forudsætninger for at lykkes. Når du vælger Wingmand til, vil han holde et vågent øje med din virksomhed. For os er det vigtigt, at relationen er der. Det er derfor vi gerne følger de virksomheder tæt, der vælger at samarbejde med os, så vi kan bidrage til mere end bare ad hoc opgaver.

Kvalitetssikre din virksomheds kommunikation. Vil du fremstå som en seriøst virksomhed, er du nødt til at være seriøs i din kommunikation til målgruppen. Alle kan fx. lave et opslag, en strategi/plan eller hjemmeside – men det er de færreste der kan lave noget der fungerer optimalt.

Ved at have en freelance fagperson tilknyttet din startup til varetagelse af din kommunikation, vil du få mest ud af både timeforbrug og budget. Du betaler kun for den tid du bruger, og hvis du vælger Wingmand, er vi gerne med på hele rejsen også til sparring og udviklingsmøder. Du kan bruge tiden på din virksomheds andre opgaver, og du får til gengæld høj faglig kvalitet for de penge du bruger på opgaven.

Medmindre du har 100% styr på kommunikation, branding og markedsføring, så risikerer du at spænde ben for dig selv og give konkurrenterne en unødvendig fordel ved selv at påtage dig opgaven.  

5 gode grunde til at performanceteste din virksomhed

Performancetesten

I performancetesten tager vi udgangspunkt i DIN virksomhed. Derfor anbefaler vi at starte med en indledende snak om virksomhedens målgrupper, produkter/ydelser, udfordringer, målsætninger, konkurrenter, identitet og budget. Det er fundamentet for selve analysen. 

Performancetesten KAN indeholde følgende indsatser:  

Forløbet

Det er gratis at få lavet en performancetest. Nedenfor kan du se forløbet.

Udfyld formular

Udfyld formularen nederst på siden

Telefonmøde

Telefonmøde med opfølgende spørgsmål

Test

Wingmand analyserer dine kommunikations aktiviteter

Feedback

Du får tilsendt testresultatet på din virksomhed

Book gratis performancetest


Go to top